درباره ما

مدل های تامین تسهیلات برای هنرمندان

تامین وام بدون سود برای هنرمندان و صنایع مرتبط

تامین هزینه های مالی فعالیت های تجاری دغدغه بسیاری از فعالان این زمینه می باشد. رایج ترین روش برای تامین مالی از منابع خارجی، قرض گرفتن از یک بانک است. این قرض می تواند به صورت اوراق قرضه یا وام باشد که معمولا در یک دوره زمانی معین تنظیم می شود. این دوره زمانی می تواند کوتاه مدت (۲ تا ۳ سال)، متوسط (۳ تا ۵ سال) و یا بلند مدت (بیشتر از ۵ سال) باشد. نرخ بهره وام می تواند ثابت یا متغیر باشد. همچنین بانک وثیقه ای را برای اطمینان از بازپرداخت وام، از وام گیرنده دریافت می کند. ادامه مطلب

اوراق قرضه

اساسا یک وام بسیار کوتاه مدت است. مقدار آن بر اساس مذاکراتی که بین وام دهنده و وام گیرنده انجام می شود، متغیر است. نرخ بهره «حواله بیش از اعتبار دریافتی»  Overdraft) ) بیشتر از وام است.دبیرخانه مرکزی توسعه خانه های خلاق ایران فرآیند اخذ  وام را از طریق ارگان­های دولتی برای خانه­های خلاق هموار می­کنند و وام­های بودن بهره و یا با بهره پایین را برای تولید محصولات هنری آنان می­گیرند. ادامه مطلب

فب لب

فب لب (fablab) یک آزمایش‌گاه کوچک ساخت همه چیز به صورت دیجیتال است.یک فب‌لب به‌طور کلی مجهز به مجموعه‌ای از ماشین‌های ساخت دیجیتال است که برای کار با طیف وسیعی از مواد و مصالح و برای رسیدن به هدف ساخت «تقریباً هر چیزی» و پژوهش در حوزه ساخت به کار می‌رود. اگرچه فب‌لب‌ها قدرت رقابت با تولیدات انبوه و صنایع ساختی حرفه‌ای را ندارند، اساساً به دنبال این نیز نیستند. ف‌لب‌ها نشان داده‌اند که پتانسیل لازم برای توان‌مندسازی افراد خلاق، دانش‌جویان و متخصصان طراحی، مخترعین و صاحبان ایده و … را دارند تا آن‌ها بتوانند دست‌گاه و ابداعات هوش‌مندانه و خلاقانهٔ خود را به ظهور برسانند.

جزئیات بیشتر
  • ایجاد درک، اعتماد و حمایت از طریق توسعه ارتباطات با جامعه و شبکه‌سازی.برای شکل دادن و تقویت خانه خلاق، به گونه ای که خانه های خلاق توسط شبکه پرورش یابد و این خانه ها متعلق به افراد شبکه باشد، ضروری است که اعتماد ایجاد شود و با انواع مختلف تأثیرگذاران (اینفلونسر) و اسپانسرها ارتباط برقرار شود. این روابط برای کلیه مراحل توسعه خانه خلاق مهم هستند. آنها ما را در مسیر نگه می­دارند، از ایده­های جدید الهام می­گیرند و فرصت­هایی را برای شبکه خانه های خلاق ایجاد می­کنند.

  • لازم است ظرفیت­های فره نگی، هنری و صنایع دستی شناسایی شوند و از آنها به عنوان فرصت­های خلاقانه بهره بگیریم.

  • برای ماندگاری، توسعه و استحکام شبکه افراد خانه­های خلاق، توسعه ابعاد اقتصادی و هویت فرهنگی، لازم می­باشد که پلتفورم­های مجازی ایجاد شوند.

  • برای بهبود مستمر، پیشرفت و توسعه لازم است که علل شکست و موفقیت در امور مختلف در خانه­های خلاق بررسی شوند و آنها را به عنوان درس آموخته­ها و تجارب منتشر کنیم تا دیگر خانه­های خلاق از آن تجارب برای بهبود فرآیندهای خود استفاده کنند.