Scroll Top
processed-b0884bc6-9ac4-4bad-9080-2dce7b54fab0_M5mLomgO

گروه هنری رامینا

گروه هنری رامینا

آموزش، نمایش و فروش صنایع دستی

این گالری در سال 1400 در سرای قزلباش خیابان چهارباغ عباسی افتتاح شد و هدفش به وجودآوردن فضای کار گروهی  برای هنرمندان زن برای به اشتراک گذاشتن تجربه ها، آموزش نسل جدید هنرمندان، تولید اثر به صورت شخصی و اشتراکی و ایجاد چرخ اقتصادی پایدار است. 

از اهداف این مجموعه ترکیب میراث ناملموس و ملموس و ارائه آثار صنایع دستی با کیفیت، خلاق و کاربردی و با هویتی است که نه فقط به عنوان کالای لوکس بلکه به عنوان بخشی از زندگی روزمره وارد زندگی مردم شده و یا تثبیت شود. 

گالری رامینا فضایی برای همنشینی و همدلی افراد از نسل های مختلف آکادمیک و سنتی فراهم کرده و برای مستند کردن تکنیک ها، نقوش، رنگ و دیگر جنبه های فرایند تولید در مورد آثار مختلف صنایع دستی مطالعه و پژوهش نموده و همواره برای تولید اثری با هویت اصیل و مناسب سلیقه ی امروزی در تلاش است. آثار ترکیبی مختلفی از جمله چرم وپته دوزی نتیجه ی این تلاشهاست. 

امیدواریم که بتوانیم این مسیر را با همراهی و همدلی  یکدیگر و با پشتیبانی مسئولان و سایر هنرمندان وهنردوستان زنده نگه داشته و ادامه دهیم. 

 

درباره ی نشان تصویری گالری هنری رامینا :

درخت سرو از دیرباز نزد اقوام مختلف دارای مفاهیمی اسطوره ای بوده و در ایران باستان نیز این درخت دارای مفاهیم مرتبط با زندگی و جاودانگی است. این درخت به صورت یک نماد از زمان پیش از میلاد مسیح تا کنون در هنرهای ایرانی از جمله حجاری، نگارگری ، پته دوزی و … مورد استفاده قرار گرفته است. نشان تصویری برند هنری رامینا از نقش سرو به کار رفته در پته دوزی الهام گرفته و پس از ساده سازی فرمها به شکل کنونی تبدیل شده است. رنگهای به کار رفته در آن نیز بر اساس رنگهای موجود در هنر پته دوزی می باشد و تلاش شده تا در انتخاب این رنگها ، حس زندگی و پویایی به مخاطب القا گردد.