Scroll Top

نشست وزیر آموزش‌ و پرورش و کمیسیون گردشگری اتاق ایران

Img20221217151537612(3)
وزیر آموزش‌وپرورش مهمان تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران بود. یوسف نوری در این نشست با بیان اینکه باید از ظرفیت آموزش‌وپرورش برای تحرک بخشیدن به گردشگری داخلی استفاده کنیم گفت: حدود 15 میلیون نفر دانش‌آموز و 2.5 میلیون نفر معلم عضو خانواده آموزش‌وپرورش هستند که اگر برای توسعه گردشگری و تسری فرهنگ آن در میان خانواده‌ها از آن‌ها استفاده شود اتفاقات مهمی در این حوزه شاهد خواهیم بود.
وزیر آموزش‌وپرورش که پیش از این رئیس کمیته گردشگری کودک کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز بوده است با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در آموزش خیلی بیشتر است گفت: ما بیش از 100 هنرستان در حوزه گردشگری داریم که هیچ‌کدام از فارغ‌التحصیلان آن‌ها بیکار نیستند. همچنین 350 اردوگاه با وسعت 57 هزار هکتار در بهترین مناطق کشور داریم. همچنین شبکه شاد را در آموزش‌وپرورش داریم که هم‌زمان چند میلیون نفر آنلاین بر روی آن فعالیت می‌کنند. این ظرفیت‌ها به خوبی می‌تواند در خدمت آموز و گردشگری قرار گیرد.
کیانپور رئیس کمیته گردشگری خوراک کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز با ارائه سه پیشنهاد برای استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش در توسعه گردشگری گفت: بسته گردشگری دانش‌آموزی به نام رسا، ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری توأم با نشاط عمومی و ایجاد برنامه‌ای شبیه عصر جدید در حوزه دانش‌آموزی با عنوان «من می‌توانم»، که همگی با کمک و همراهی کمیسیون گردشگری اتاق ایران می‌تواند در دستور کار آموزش‌وپرورش و توسعه صنعت گردشگری قرار بگیرد.
نیکزاد دبیر کمیسیون گردشگری پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک بین اتاق ایران و وزارت آموزش‌وپرورش را با هدف عملیاتی‌تر کردن تصمیمات میان این دو بخش مطرح کرد. نوری هم در پاسخ گفت: یک نفر از مجموعه وزارتخانه که دانشجوی ارشد یا دکترای گردشگری باشد در دفتر من فعال خواهد شد تا این ارتباط با اتاق ایران برقرار و مستمر باشد.

متن کامل خبر