Scroll Top

نشست هم‌اندیشی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صادرکنندگان صنایع‌دستی شنبه 20 اسفند 1401

processed-9697ad34-e8ab-4be0-8103-4308477280c9_nmTjer3x
 در این جلسه که علاوه بر مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی این وزارتخانه، تعدادی از مدیران وزارت میراث‌فرهنگی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های مختلف نیز حضور داشتند، تعدادی از صادرکنندگان صنایع‌دستی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. 
 
صنایع‌دستی برند جمهوری اسلامی ایران است : سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران نیز با بیان این که این صندوق آماده حمایت همه‌جانبه از حوزه صنایع‌دستی است، گفت: صنایع‌دستی در حقیقت برند جمهوری اسلامی ایران ایران است و ما در این صندوق از صنایع‌دستی به طور حتم حمایت بیمه‌ای خواهیم داشت.
 
کیان‌پور مدیر خانه خلاقیت و‌ نوآوری صنایع‌دستی با تاکید بر اهمیت بازنگری و مهندسی مجدد صنایع‌دستی، ادامه داد: تنها با این بازنگری صنایع‌دستی را می‌توانیم به پیشران اقتصادی تبدیل کنیم. همه ابزار بالقوه‌ موجود است تنها نیازمند برنامه‌ای جامع، هوشمند و سنجش‌پذیر هستیم.
او با بیان اینکه راه‌های کهنه ما را به مقصد نو نمی‌رساند، ادامه داد: نیاز به نوآوری و خلاقیت در تمامی ابعاد همچنین مدیران شجاعی که قدرت تغییر داشته باشند، داریم و باید جراحی بزرگ شکل گیرد.
مدیر خانه خلاقیت و‌ نوآوری صنایع‌دستی سهم سال گذشته صنایع‌دستی ایران را ۷۲۲ میلیارد دلار در دنیا اعلام‌کرد و‌افزود: ‌این رقم اندک است و باید مرکز طراحی محصول راه‌اندازی و درباره شناسنامه صنایع‌دستی نیز تصمیم‌‌گیری شود.
کیان پور در پایان نوآوری و فناوری را نه یک‌نیاز بلکه ضرورت دانست.

متن کامل خبر