Scroll Top

خلاء بسته‌بندی در صنایع‌دستی اصفهان

بسته-بندی-صنایع-دستی-خانه-خلاق-اصفهان

فعال حوزه بسته بندي و چاپ گفت: شرايط کرونا سبب تعامل بيشتر و مشخص شدن خلاء بسته‌بندي و چاپ به ويژه در صنايع‌دستي اصفهان شد.

اميرعلي سيد مجيدي، يک فعال حوزه بسته بندي با اشاره به محدوديت‌هاي اين حوزه و مشکلات آن، اظهار کرد: بسته بندي صنايع دستي سال هاست با فراز و نشيب‌هاي مختلفي همراه است و اغلب فروشندگان صنايع‌دستي به دليل محدوديت‌ها و حتي گستردگي اين حوزه کمتر به سراغ آن مي‌روند.
وي ادامه داد: البته اهميت محافظت از محصول، قيمت بالاي صنايع دستي، جابه‌جايي و صادرات باعث مي‌شود که ارزش بسته‌بندي دوچندان شود؛ اما همچنان جايگاه اين مسئله شناخته شده نيست و تنها به بسته بندي‌هاي جير و چوبي اکتفا مي‌کنند.
اين فعال حوزه بسته بندي و چاپ معتقد است که بازاريابي و فرهنگ‌سازي زيرساخت‌هاي توجه و اهميت اين موضوع را فراهم مي‌کند که يک بسته بندي ارزشمند، علاوه بر محافظت کالا سبب برندينگ و فروش بهتر خواهد شد.
وي با اشاره به مزيت‌ها و معايب شرايط کرونا، گفت: اين شرايط تعامل بين افراد فعال در حوزه گرافيک و بسته بندي را افزايش داد و حتي در خارج از استان‌ها سبب تغييرات، اطلاع رساني و رفع خلاء‌ها شد؛ که يکي از اين خلاءها پررنگ شدن فقدان بسته بندي در صنايع دستي اصفهان بوده است.

سيد مجيدي بعد از تهران و تبريز، اصفهان را يکي از قطب‌هاي چاپ، بسته بندي و گرافيک عنوان کرد و افزود: به دليل ارتقاي روش‌هاي توليد و دستگاه‌ها اصفهان توانسته در جايگاه مناسبي قرار گيرد؛ اما در اصفهان برخلاف ساير استان‌ها اولويت و ارزش بسته‌بندي به تازگي مورد توجه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: ذهنيت سنتي بازاريان و فروشندگان اصفهان سبب شده تا به بسته‌بندي به عنوان آخرين مؤلفه در فروش محصولات خود توجه کنند، اما در حال حاضر اين مسئله بين آنها به تدريج قوت گرفته و متقاضيان بيشتر شده‌اند.
اين فعال حوزه بسته بندي و چاپ با بيان اينکه هرچند در حوزه چاپ و بسته‌بندي وابسته بوديم؛ اما شرکت‌ها اکنون فعاليت خوبي را در اين زمينه آغاز کردند و وجود بسته بندي‌هاي خارجي باعث شد تا سواد بصري خريداران افزايش پيدا کند.
وي ادامه داد: البته هنوز هم بر سر قيمت گذاري و ارزش بسته‌بندي با چالش‌هاي بسياري روبه‌رو هستيم و در اصفهان با يک دهم قيمت و قيمت کمتري نسبت به تهران طراحي و بسته بندي حتي با کيفيت يکسان انجام مي‌شود.

خبر گزاری مهر

نظر بگذارید