Scroll Top

افتخار آفرینی دانش آموزان مدرسه خلاق در رویداد اختراعات جهانی هندوستان INEX 2021

inex 2021 (1) (Demo)

اختراعات محققان ایرانی مدال طلا و نقره جشنواره بین المللی ابداعات و اختراعات کشور هندوستان(INEX 2021) را کسب کرد.


تیمی از محققان «محمد صدرا یراقی و غزل یراقی و فرهود جعفری» از مجموعه فناور جنرال تک (مدرسه خلاق) با اختراع «ترمز هوشمند اورژانسی با قابلیت نصب بر روی انواع خودروها» در این جشنواره شرکت کرده و مدال طلای بخش فنی مهندسی این جشنواره را کسب کردند.
همچنین مدال نقره جشنواره بین المللیINEX 2021 هندوستان در بخش سلامت به اختراع زهرا عرب «نرم افزار هوشمند دستیار صوتی افراد نابینا با قابلیت تشخیص موانع مسیر و اطلاع رسانی صوتی» از مخترعین مجموعه فناور جنرال تک اختصاص یافت.
مدرسه خلاق از هسته های خانه خلاق و نوآوری اصفهان می باشد که در حوزه خلاقیت کودک و نوجوان به صورت تخصصی در مسیر استعداد یابی و ایده پردازی در کنار دانش آموزان و دانشجویان قرار می گیرد و در مسیر رشد و ترقی استعداد دانش آموزان و دانشجویان خدمات متنوع و تخصصی به آنها ارائه می کند.
این هسته خلاق برنامه های آموزشی و کارگاهی تخصصی را نیز برای عموم افراد در حال برگزاری دارد که هدف نهایی آن استعداد یابی و شکوفایی استعداد ها در مسیر درست می باشد.

مدیر اجرایی مجموعه فناور جنرال تک بیان کرد جشنواره با پشتوانه ایفیا (فدراسیون بین المللی مخترعین برگزار و همچنین سازمان جهانی wiipa با شرکت کشور هایی از جمله کرواسی ، ایتالیا ، انگلستان ، لهستان ، ماکائو ، مالزی ، ایران ، لیتوانی و …. برگزار شد که خوشبختانه مخترعین این مجموعه توانسته اند با دو اختراع فوق رتبه های شایسته ای را در این رویداد بدست آورند.