Scroll Top

مشاوره بیمه های تامین اجتماعی و بازرگانی

مشاوره بیمه تامین اجتماعی، هیأت تشخیص مطالبات بیمه
بسیاری از کالاهای دانش بنیان مبتنی بر نوآوری ها و اختراعات جدید یا نمونه ای داخلی از فناوری های روز بین المللی هستند. لذا خریداران چنین کالاهایی، با توجه به عدم آشنایی با این کالاها یا توان تولید کننده جدید برای تولید کالاهای ایمن و با کیفیت، با عدم اطمینان بالایی روبرو هستند. بیمه مسئولیت (تضمین کیفیت) کالا راه کار مناسبی برای ارائه اعتماد به مشتریان در این خصوص خواهد بود. در همین راستا مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، در صدد است با ارائه تسهیلات حمایتی از خرید بیمه نامه های مسئولیت کالا تلقی درستی از آن در میان شرکت ها شکل داده و تهیه بیمه نامه مسئولیت کالا را به یکی از رویه های جاری در کلیه شرکت ها ارتقا دهد.

مشاوره بیمه تامین اجتماعی
مشاوره بیمه تامین اجتماعی شامل مشاوره پیرامون کلیه قوانین کار و تامین اجتماعی، تهیه و تنظیم لایحه دفاعیه جهت ارایه به سازمان تامین اجتماعی، بررسی قراردادها از نظر بیمه و ارائه خدمات مشاوره ای قبل و بعد از عقد قرارداد با محوریت بیمه سازمان تامین اجتماعی و … می باشد.
هیأت تشخیص مطالبات بیمه
در راستای تلاش برای حداکثر استفاده از توان کسب و کار داخلی و برداشتن موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی و خدماتی کشور، قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیاتهای مستقیم» در تاریخ اول مرداد ماه سال 1391 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. ذیل ماده 13 این قانون، تسهیلات و تخفیفاتی برای واحدهای معسر و دچار مشکل در بازپرداخت بدهی­ ها و جریمه­ های بیمه­ ای سازمان تأمین اجتماعی، در نظر گرفته شده است که آیین­ نامه اجرایی آن در تاریخ 1395/3/22 به تصویب هیئت وزیران رسید (به همراه اصلاحیه مورخ 1395/10/8). طبق بخشنامه شماره 1000/95/2973 مورخ 95/3/27 سازمان تامین اجتماعی موضوع «بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب»، شرکت­ ها می­ توانند در صورت لزوم به مراجع ذی صلاح برای ارائه دلایل و مستندات خود مبنی بر غیرارادی بودن بدهی ها و آثار ناشی از تحریم ها مراجعه نمایند. بر این اساس در صورتی که برای شرکت های دانش بنیان پرونده بدهی و شمول جریمه در یکی از شعب سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شود، امور شرکت­ ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری پس از انجام بررسی های لازم و انطباق با شرایط قانون مذکور و آیین­ نامه اجرایی و بخشنامه فوق الذکر، معرفی­ نامه­ ای مبنی بر تأیید فعالیت­ های دانش­ بنیان شرکت و چالش­ های مالی مورد ادعای آن، جهت بخشودگی جریمه­ ها و تقسیط بدهی­ های متعلقه به شعبه مورد نظر صادر خواهد کرد. مقتضی است شرکتهای دانش بنیان پیش از پایان مهلت قانونی تعیین شده توسط سازمان تامین اجتماعی نسبت به این درخواست اقدام فرمایند. ارائه این درخواست تا پیش از مهلت مقرر قانونی امکان رسیدگی دارد.

فرآیند درخواست شرکتهای متقاضی:

1- ورود به سامانه bizservices.ir

2- ورود متقاضی با شناسه کاربری و رمز عبور (شناسه کاربری و رمز عبور به مدیرعامل شرکت پیامک ارسال شده است)

3- درخواست دریافت خدمات حمایتی از منوی بالای صفحه در دو بخش زیر:
– مرکز شرکت های دانش بنیان (ویژه کلیه شرکت های خلاق)
– مرکز تعاملات بین المللی (ویژه شرکتهای خلاق صادراتی، پس از گذراندن ارزیابی آمادگی صادرات)

مدل حمایتی

الف) هر شرکت می‌تواند در یک سال از تعداد 25جلسه مشاوره (بصورت حضوری یا تلفنی یا مجازی یا مکاتبه‌ای) و تا سقف 50 میلیون ریال استفاده نماید. همچنین سقف استفاده از خدمات هر یک از سرفصل‌های ذکر شده در ماده 1، حداکثر برابر با 10 جلسه تا سقف 20 میلیون ريال در هر سال می‌باشد.

ب) برای استفاده از هر یک از سرفصل‌های هیأت‌ حل اختلاف نیز هر شرکت می‌تواند در سال 2 مرتبه تا سقف 20،000،000 ریال درخواست خدمت نماید.

نظر بگذارید